Taivan veebr-märts 2008

GRTC eesti haru alamfoorum. Postitamisõigus vaikimisi puudub.
Foorumisse postitamise õiguse saamiseks palun kirjuta moderaatorile.

Moderators: Marko Kohv, Roland Tepp

kinaver
Posts: 10
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:35 pm
Location: Estoania, Tallinn

Taivan veebr-märts 2008

Post by kinaver » Sat Mar 29, 2008 5:09 pm

Kui Albert eelmisel suvel mulle rääkis juurdumistreeningutest Taiwanil vanameister Wang Chieh juures - keda Mike Martello /vt Youtube´ist/ nimetab selgelt suurmeistriks - ja mu küsimise peale liigutamatu juurdumise varianti kehastas , ütlesin talle kohe: "õpeta mulle ka!!"
Vastus olid:"õpin alles ise.Aga kui tõesti tahad,on sul targem tulla Taiwanile".
Küsisin :"millal lähed?"
A vastas:"märtsis 2008".
Kui olime lühidalt rääkinud ka kuludest, leppisimegi kokku - tulen.
Nii me siis 3-kesi, A. , mina ja Dmitri Jermakoff ( EM 2007 pronks,ravisin Pariisis võistluste ajal ta lonkavat jalga), samuti michuan, sõitsimegi.
Ootused - vaatamata sellele, et vaikselt endale rääkisin:"ära tee liigseid illusioone; oled neid elus küllalt teinud" - olid vargsi ikkagi suured. sest see mis A videoklipilt oli näidanud meister Wangist videos oli ju väga hämmastav.

Ütlen kohe ära, et see mida kogesin suurmeister Wang Chieh + ta poja Huiahsiangi e. Howardi treeninguil, ületas mitmekordselt ka Pekingis ametliku Suurmeister Feng Qi Zhiangi hunyuan chen-akadeemis nähtust-kogetust.
Lihtsustatult tahaks öelda "fantastiline!", aga see poleks päris täpne. Sest fantastika jääb ju hoomava mõistuse piiridest välja. Meile aga osutati nii suur au ja arm, eeskätt Howardi, aga ka Wang Chieh lähemate õpilaste kaudu, et näidati, avati lennutavate, nähtamatute juurdumis-kleepumis-vastase struktuuri neutraliseerivate-tsentri ja struktuuri tajumise-tabamise-tühjusse tõmbamise-minema lennutamise tehnika baasprintsiipe.
Olen siiani sellest osasaamise aust täitsa pehme. /Seal sain täiesti tõsimeelselt aru Siddharta õpilaste tundest, kui Õpetaja nende poole pöördus:"oo, mu õnnelikud õpilased..." - vähemalt käis see mitu korda mu peast läbi/
x x x
Ok, jätame emotsioonid kõrvale.
Püüan korraks väljendada - niipalju kui tai chi ja teiste nn sisemiste stiilide tehnika verbaalselt üleüldse on kirjeldatav - mõningaid kõige tähtsamaid Wang Chieh ja Howard Wangi pehme kung fu printsiipe.

Esiteks, e i m i n g e i d m a k a r o n k ä s i t õ u k a v a t e s k ä t e s .
Kui tai chis räägitakse "pehmusest" siis ei ole see ei käte ei struktuuri nuudelpehmus!!! /Lohutuseks - või irooniaks - neile vanematele tegijaile, kes mulle Tallinnas juba ütlesid et "selge. Me teame küll", et Albert Jefimovit, kes on mitmekordne EM kuld - ja arvan, et michuanis maailmas kindlasti esimese 5 seas - Taivanil loputas ta pargis kõiki michuane! - loputasid meister Wang ja Howard Albertit ennastnagu lappi ämbris...
Nimelt seepärast, nagu Howard Wang ütles:"you have no rooting, you lose your structure!"
Sest käte "pehmus" tuleb eeskätt V Ö Ö - mitte "puusade!" - "niidirulli" tehnikast ja liikumisest.
/Sõbrad, kes te siinkohal taas tahate vastata "teame-
teame!", tehke endale hetkeks teene: ärge taas öelge.
Mõelge parem selle peale, millise biomehhanilise
vea lasete sisse, kui pidevalt laoshi Scotti teksti semi-
naridel tõlgite "jõud tuleb puusadest", sel ajal kui
Scott ütleb selgelt "force comes from the w a i s t ".
Ja "waist" eesti keels on V Ö Ö !!/
Puusad on vaid "governor", haldaja või "juhtija", mis p a n e v a d v ö ö a r e a a l i , vöö lihasmassi l i i k um a .
/Olen mitme inimesega samal teemal nalja teinud:"vabanda-vabanda, "puusadest" käib jõud välja hoopis teises olukorras, khm-khm, ajad sassi, mitte tai chis"... Sry./

Teiseks,
dantien EI OLE AINULT "KÕHT". Dantien on ruumilis-sfääriline ALA vöös. KAASAARVATUD SELJAOSA.

Kolmandaks,
käte struktuur /väljast pehme, seest seotud tugev/ - mis ei ole, veelkord, makaronkäed!!! - tuleb pidevalt ja katkematult siduda eeskätt dantieni S E L G A.
/Seni, kuni selg on nõgus ja harjutaja pole
seljastruktuuri üles leidnud, on te tervik-seootud-
struktuur seljast katki, murdunud.
Ja kui Albert oma seljatruktuuri hajuvuse tõttu
sai pidevalt kloppi, siis väiksematel vendadel
michuanis on ilmselt mõtlemisainet küllaga.../
Neljandaks,
mis on kolmandaga seotud,
KÄTE KÕIK VÄLISLIHASED ON PEHMED, AGA NII RANDMEST, KÜÜNARNUKIST KUI ÕLAST ON SISEMISTE LIHASTE STRUKTUUR ÜMBER LIIGESE NII TUGEV ET OIOIOI.
Nii võibki see käsi vastavalt vajadusele olla nagu libisev vatt või vajadusel ka kaigas.
/Kuna Eestis michuanis selja osa ja funktsiooni
ei tajuta,
tegelikult on seda palju isegi mandri Hiinas,
ka Taivanil,
siis põng mis tähendab pealetuleva jõu
hetkeks vastuvõttu-ja-tagasipõrgatmist
mitte kellelgi seestpoolt ei tööta; ilma selga
seotud struktuurita e i s a a g i .
sest õige põng töötab ainult "expand´inguga"
nimelt vöö kaudu kahes suunas: kätte ja selga/
Eriti tuishous aga makaronkätega tegijad kadujad; seotud struktuuriga tegijad aga hakkavad lükkama makaronkäte omanikke nagu Howard Albertit.
/Siinkohal lohutus ja mure:
nii nagu tantraski paraku vajab selle mõistmine
kogemist , "transmissiooni".
Lihtsalt tavaelus vasted sellisele liikumisele
puuduvad.
Ilmselt on see leitud aastatuhandete jooksul
taoharjutustes mägedes./
Nende biomehhaaniliste seoste kogemine, tunnetama hakkamine ja pidev rakendama hakkama on nagu - uuesti käima õppimine...

Seda kõike eelnevat teadvustamata pole mingit reaalset võimalust
pidevalt tuifangi struktuuri, tsentrit ja "liine" tajuma hakata.
/On ju loogiline: kui sul endal seda pole, kuis - peale su enda loputamise - sa teises seda tajuda saad. Peenelt ja tervikuna - pole paraku võimalik/.

x x x
Nii, puhh,
andku kõik isad, kes oma suurtes oskustes kuidagi end puudutatuna tunnevad andeks,
nännutada ja valetada ma ka ei tahtnud,
seda kõike kogesin ja mõistsin.
x x x
Ja nüüd on päev-paar paus,
siis üritan midagi lisada. Kui on huvi..

Rein H.

Roland Tepp
Rank: Chang San feng
Rank: Chang San feng
Posts: 107
Joined: Wed Jan 28, 2004 5:34 pm
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by Roland Tepp » Sun Mar 30, 2008 4:30 am

Tere Rein,

See on väga hea et sa võtsid seda vestlust siin foorumis alustada ja ma loodan, et siit kasvab välja mingi põnevam mõttevahetus, millest võiks kasu tekkida paljudele.

Luba ma teen omapoolse kokkuvõtte Sinu kirjutisest nii nagu mina sellest aru sain (ja toetuses sellele ühele korrale, mil sa mulle neid Taiwanist kaasa toodud harjutusi õpetasid)

Nagu ma su eelnevast jutust aru sain, on kogu sinu Taiwanil kogetu põhjal esmatähtis ikka korrektne kehastruktuur - ilma "täidetud" struktuuri toestuseta, pole lõdvestumisel mingit sisu ja - kui parafraseerida Taiji klassikasse kuuluvat väljendit - vati sees ei ole mingit terast.

Pehmus ja lõdverstumine ei tulene seega mitte kätest vaid kogu keha tundlikkusest ... Miski, mida meile on pidevalt õpetatud kuid mida me jätkuvalt veel täiel määral mõista ei suuda...

Samuti on lugu selle pehmuse endaga - see on meil paljuski aktiivne, reaktsiooniline liigutus, mitte passiivne "tühjuse avamine", mis ta tegelikult olla võiks ... me "ootame" liiga palju duifangi energiat ja siis "tõmbume eest ära" - see kõik on aktiivne reaktsioon duifangi tegutsemisele ja sellisena paneb alatedlikult tööle ka meie lihaspinged.

Tõeliselt passiivne liikumine tähendaks et me lihtsalt tekitame selles kohas kuhu duifang tõukab tühjuse, kaotades sellest kohast igasuguse vastupanu, kuid samas säilitades oma keha tervikliku struktuuri toe.

Seda juttu on ilmselt natuke keerulisem mõista ilma vastavate tundlikkust ja tühjust tekitavate harjutusteta.
Roland

kinaver
Posts: 10
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:35 pm
Location: Estoania, Tallinn

Post by kinaver » Sun Mar 30, 2008 5:55 am

Sa saad üpris õiesti aru, ainult et - mitte "keha tundlikkusest" /ehkki ka see on ärrmiselt oluline/, vaid pigem, ütleme: keha "ASETUSEST" /SETTING UP/.
Asetusest, milles peaks sisalduma juba see nn. "seotus"

Aga selle peab meister või treener kammertoonina, õige ehitusena skupltorina õpilasele alguses kätte juhatama...

kinaver
Posts: 10
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:35 pm
Location: Estoania, Tallinn

Post by kinaver » Sun Mar 30, 2008 3:22 pm

Ja veel, väga tähtis:

ütled et "lihtsalt tekitame " tühjuse.
Õigem oleks mõelda ja öelda: laseme tühjusel avaneda.
Sest wuji ja sunyata filosoofia, zeni ja chani ontoloogiast lähtudes Tühjus /kui fenomenide tekkimise algne ürgolek/ei saa "tekkida", ta on kõiges koodina peidus.
Võid ju öelda et see on sõnade närimine, aga pangem tähele oma teadvust ja alateadvust: niipea kui sa hakkad "tühjust tekitama", annad sa ajule käskluse, kasvõi väikese impulsi näol, ja sa üritad nö. Tühjust "juhtida". Mis ise on juba pinge ja ego, eks. /Ja tundlikum tuifang tabab selle kohe oma alateadvuses ära - nagu neis harjutustes, mis näitasin.!/
Kui aga sa ise sisened ründava jõu puhul sellessse ürgsesse wuji seisundisse - mis nn. ajulainete puhul vastab nn. teeta-võnkele 4-8 HZ, ütleme nii - siis alfa-beeta /15-40 Hz, inimeste aju tavaline võnketasand/ tasandil tuifang seda ära ei taju. Ja sina oled "vägivallatu", isetu, "tühi" ja ehtsalt tao voolamises.
Saad sellest peenest vahest aru?..

Just seda kõige sisulisema alglähtena - ja usu mind, oli lausa naljakas, k u i raske see mitmetele oli: ego ei lase oma kontrolli lahti! - Taivanil õpetati kõigepealt. Tõeline Tao.
/Elik: Otsi, aga ära tao/.

kinaver
Posts: 10
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:35 pm
Location: Estoania, Tallinn

Post by kinaver » Sun Mar 30, 2008 3:32 pm

Neile kes tahaksid meister Wang Chieh´d vaadata - Alberti aadressid:

my blog http://abulaphia.livejournal.com/
my video http://ru.youtube.com/user/albertefimov

Enamik videosid on allakirjutanu võetud

Roland Tepp
Rank: Chang San feng
Rank: Chang San feng
Posts: 107
Joined: Wed Jan 28, 2004 5:34 pm
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by Roland Tepp » Mon Mar 31, 2008 9:06 am

kinaver wrote:Sa saad üpris õiesti aru, ainult et - mitte "keha tundlikkusest" /ehkki ka see on ärrmiselt oluline/, vaid pigem, ütleme: keha "ASETUSEST" /SETTING UP/.
Asetusest, milles peaks sisalduma juba see nn. "seotus".
Mõistete üle võib vaidlema jäädagi, kui pole ühises sõnavaras täpselt kokku lepitud. :)

Ma siiski väidaks et keha asetus iseenesest ei anna midagi ... minu sõnavaras tähendab "asetus" siiski vaid miskit staatilist, mille puhul ei saa rääkia pehmusest, kuna pehmus on mõiste mis seondub ikka eelkõige dünaamiliste välismõjudega...

Asetus määrab ära vaid sinu keha struktuuri ... tundlikkus on see, mis paneb selle struktuuri liikuma...

Lugesin just sel nädalavahetusel Taiji klassikute inglisekeelset versiooni ja mulle hakkas väga meeldima sealt üks Taiji "vanasõna", mis võiks eestikeeles kõlada umbes nii: "Paigal nagu (tasakaalus) margapuu, liikumises nagu ratas".

Struktuur või siis "asetus", nagu sna seda nimetad, on pigem üheks eelduseks tundlikkusele - nii nagu margapuu peab olema jäigast kindla struktuuriga materjalist, et kaal töötaks, nii peab ka kehastruktuur olema paigas, et oleks selle tundlikkusega midagi peale hakata...

See toob mind aga sinu poolt välja käidud "makaronkäte" mõiste juurde...

Niipalju kui ma tean (paranda mind, kui ma eksin), pole meil trennis keegi kunagi propageerinud "makaronkäsi" ehk siis (käte) pehmust ilma igasuguse struktuurita... Kui ulle selline mulje on jäänud, siis on see olnud ekslik... Trennides on küll pidevalt olnud juttu lihaspingest vabanemisest, kuid oäris struktuui kaotamist ei usu, et keegi meist oleks nõudnud...

... samas muidugi ... õpetades on vahest vaja lammutada keerulised printsiibid laiali lihtsamatks komponentideks... selles kontekstis võib tõesti paista, et ajuti on asetatud liialt suurt rõhku pehmusele ja lõdvestumisele ning jäetud struktuuri hoidmise vajadus selles kontekstis natuke tahaplaanile.
Roland

Roland Tepp
Rank: Chang San feng
Rank: Chang San feng
Posts: 107
Joined: Wed Jan 28, 2004 5:34 pm
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by Roland Tepp » Mon Mar 31, 2008 9:23 am

kinaver wrote:Ja veel, väga tähtis:

ütled et "lihtsalt tekitame " tühjuse.
Õigem oleks mõelda ja öelda: laseme tühjusel avaneda.
Õige tähelepanek. Tegelikult pidasingi ma silmas seda "avaneda laskmise" aspekti ... "teeme" või "avame" on tõesti mõisted, mis viitavad aktiivsele sekkumisele ja see omakorda tekitab alateadlikku pinget, mis omakorda kandub edasi lihaspingena...

kinaver wrote:Kui aga sa ise sisened ründava jõu puhul sellessse ürgsesse wuji seisundisse - mis nn. ajulainete puhul vastab nn. teeta-võnkele 4-8 HZ, ütleme nii - siis alfa-beeta /15-40 Hz, inimeste aju tavaline võnketasand/ tasandil tuifang seda ära ei taju. Ja sina oled "vägivallatu", isetu, "tühi" ja ehtsalt tao voolamises.
Saad sellest peenest vahest aru?..
Uhh... see käis nüüd küll pisut üle minu pea :D

Ma mõistan alati asju paremini empiirilisel tasandil - anna mulle võimalus tajuda, katsuda, kompia, näha ja ma saan aru, kuidas ning miks see toimib. Jutt teeta-võngetest on minu jaoks sama infomatiivne kui Viikingite ruunikiri Uus Meremaa päismaalasele...
kinaver wrote:Just seda kõige sisulisema alglähtena - ja usu mind, oli lausa naljakas, k u i raske see mitmetele oli: ego ei lase oma kontrolli lahti! - Taivanil õpetati kõigepealt. Tõeline Tao.
/Elik: Otsi, aga ära tao/.
Ego on tõesti üks meie suuemaid vaenlaseid ...
... Chen Manching oli pidevalt korrutanud: "Investeeri kaotusesse"
Roland

kinaver
Posts: 10
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:35 pm
Location: Estoania, Tallinn

Post by kinaver » Mon Mar 31, 2008 3:54 pm

Ma panin selle "tühi"-seisundi lihtsalt hetkeks kaasaja psühholoogia keele ühte varianti.

Mõistad kindlasti kui tahad süüvid.a
See on ju samas seoses nagu meister Zhang Shen Mini, kelle juures me mõlemad kunagi baguad õppisime, ütles: "sulgege silmad (osaliselt) nagu kardinad" /sdelaite glaza kak shtorõ/.
Või siolmade vaatest /mis tekitab ka teise meeleseisundi/: et - ärge vaadake otse otsa, vaadake "nagu panoraampilguga"!
Või: harjutage tuishoud vahepeal silmad kinni /kus aju läheb samuti madaldatud aktiivsusega olekusse, keha aga säilitab tundlikkuse/
Howard Wang ütles pooltes harjutustes: "drop your mind! DROP YOUR MIND! dont think!" /Ja kloppis Albertit kui see tahtega liigutusi tegi/ "Your problem is that you think and want to control all the time!.."
"You are blocked in your mind!"
/Ja "Tao te chingi" jutt "kulgemisest"?
Äkki on nii et taolased otsisisd nimelt seda mitte-mõtle
mise seisundit?
On uuritud et nn. MTS ehk muudetud teadvuse seisundid
ehk meditasiooniseisundid toimivad kõik nimelt selles
aju lõdvestunud , madala võnkesagedusega tasemel.
//Eestis on sellest üks magistritöö kirjutatud//


/Kas sul ei teki siin paralleele traktaadiga "Zen ja vibukunst"?./

x x x
Tahtsin nimme viidat, et tai chi ei ainult "vocabulary", lihtsalt võttestik, nagu ütle Howard Wang.
Et sügavamad väravad on Mind-work´i taga. /Mis muidugi toimivad läbi täiesti konkreetsete harjutuste /mille paari fragmenti näitasin/

kinaver
Posts: 10
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:35 pm
Location: Estoania, Tallinn

Post by kinaver » Mon Mar 31, 2008 4:06 pm

Roland,
kuna sa nii sümpaatselt oma kasutajaniele lisad alati Chan San Fengi pildi, siis ei suuda ma kiusatusele vastu panna ja lisan siia foorumisse
/oma mõistusega ka eelneva dialoogiga teatud seoses/ tema eluloo.
(Mis muuhulgas viitab, et hiina tai chi alged ei ole mitte 150 a tagasi Yang luchani juures , vaid hoopis Chan San Fengi juures)

Kes tahab, see loeb:
The Mythical Life of Chang San Feng

(aka Chang Sam Bong to you Korean Folk)

By John Hancock

Copyright 1999



Chang the Immortal was not always known as so. No, when he was young, he was known as Chun Pao, being so named by his family. Chang was born into a clan rich in a tradition of wisdom and devotion to Taoism. It is of small ponderance than that Chang, no less, would also be found to possess Taoist virtue and wisdom. Yet, wonderful was great was his virtue as so proved by Chang's adventures. Even in his youth, Chang was bright of eye and keen of mind, early on proving himself to have a splendid ability of concentration, thought and capable studiousness of Chinese Classics. Having accomplished himself so, Chang found favor with the Government of the Yuan Emperor and therefore secured a fine position. Yet...Chang felt emptiness inside for all of his prosperity. Finding no joy in his own competency, Chang was drawn away from the world and its affairs to seek out his own understanding of the Universe and of spiritual truth. Giving up all his possession, Chang set for upon the land in quest of knowledge and roamed far and wide upon the country.



After a time of travel, Chang came upon the famed Shao Lin Temple and settled for a time there, studying and learning from the monks. Nine years passed as he plied himself to mastering monastic life and understanding the mysteries of Buddhism. While at Shao Lin Ssu, Chang also studied and mastered the famous Shao Lin Chuan which was comprised of five forms imitating the beast of nature: the tiger, the crane, the leopard, the snake and the dragon. Chang also studied and practiced the meditation of the Chan sect, as was the method of the Shao Lin.

Yet, again...something pulled at Chang. A perturbance vexed his nature denying him contentment, and he knew he had not yet found the Great Harmony he was seeking. So...taking his leave of his friends the pious monks of Shao Lin, Chang gathered his simple needs and bidding the Monastery farewell, set upon the Road again wandering the land. During his excursions, Chang ventured to many holy places of Taoist lore. It was upon the misty slopes of one such place that Chang met Ho Lung, The Fire Dragon. Many people say he was not really a dragon, but just a man, a hermit and sage. But those that are wise know he truly was a Fire Dragon...a fairy in his own right. The Fire Dragon liked Chang and made him his disciple. For nine long years sojourned and walked the precipices of the mountains with the Fire Dragon while learning the Taoist Alchemist Craft and the secrets of immortality. The Fire Dragon gave to Chang the secret to conjure the Eternal Elixir, which can turn lead into gold and a man into an immortal. Thus done, Ho Lung sent Chang away on his own to master his lessons and perfect his alchemy. Then Ho Lung transmogrified himself back from man into dragon and, upon wings and celestial balls of fire, returned to the Heavens once more.

Chang traveled far and wide again, finally settling upon Wu Tang Shan. Upon these clouded peaks, Chang set about to master the formula of the Eternal Elixir, which combined the powers of special exercises of the body, mind and spirit, and the mysteries of Taoist alchemy. Chang became harmonious with Nature and achieved Oneness with the Great Tao, culminating in his own transmogrification, and thus, Chang became an Immortal.

Nagu sa kindlasti tead, tähendas "alkeemia" seal taoistlikke meditatsiooni-energia harjutusi.

Roland Tepp
Rank: Chang San feng
Rank: Chang San feng
Posts: 107
Joined: Wed Jan 28, 2004 5:34 pm
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by Roland Tepp » Tue Apr 01, 2008 2:42 am

kinaver wrote:Roland,
kuna sa nii sümpaatselt oma kasutajaniele lisad alati Chan San Fengi pildi, siis ei suuda ma kiusatusele vastu panna ja lisan siia foorumisse
/oma mõistusega ka eelneva dialoogiga teatud seoses/ tema eluloo.
Igati meeldiv, kuid seda Chan San Fengi pilti mina oma postitustele ei lisa ... seda teeb foorum minu eest automaatselt mingite temale teada kriteeriumide alusel (ilmselt sellest lähtuvalt kui suur on minu verbaalne pidamatus) :)
Roland

Roland Tepp
Rank: Chang San feng
Rank: Chang San feng
Posts: 107
Joined: Wed Jan 28, 2004 5:34 pm
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by Roland Tepp » Tue Apr 01, 2008 5:57 am

kinaver wrote:Ma panin selle "tühi"-seisundi lihtsalt hetkeks kaasaja psühholoogia keele ühte varianti.
Ma tahtsin pigem öelda, et kõiksugused jutud teeta-võngetest ja muust säärasest kõlab minu keskharidusega maamehe mõistusele samaväärselt kvantfüüsika teooriatele või ulmejutule ...

Kuna ma vastavat temaatikat ei valda, ei oska ma ka hinnata nende väidete sisukust. Minu jaoks on seda infot kas liiga palju või liiga vähe - mõlemal puhul libisevad mu silmad mõistetamatust jutust sujuvalt üle, et leida jätgmist ausaadavat mõtet...


PS - ma ei tea millist notatsiooni sa kasutad, kuid see siin foorumis ei tööta - tekstikasti kohal on nupud, mille abiga peaksid saama oma teksti ilusti formaaditud...
Roland

Roland Tepp
Rank: Chang San feng
Rank: Chang San feng
Posts: 107
Joined: Wed Jan 28, 2004 5:34 pm
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by Roland Tepp » Tue Apr 01, 2008 6:02 am

kinaver wrote:/Kas sul ei teki siin paralleele traktaadiga "Zen ja vibukunst"?./
Ei, paraku mitte - ma pole sellise kirjatükiga kokku puutunud ... Äkki saadad mingi viite?
Roland

Alberto
Rank: Yang Chenfu
Rank: Yang Chenfu
Posts: 40
Joined: Wed Jan 28, 2004 5:16 pm
Location: moscow

Post by Alberto » Tue Apr 01, 2008 8:57 am

I see you have interesting discussion :)
Regards,

Alberto

kinaver
Posts: 10
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:35 pm
Location: Estoania, Tallinn

Post by kinaver » Tue Apr 01, 2008 2:38 pm

Eelnevalt kirjutatud tekst jaguneb kaheks:
- "stance and structure" /kehahoid ja struktuur/
ning.
- Mind-work , Meele roll

x x x

Nyyd aga tahaks ma vahele panna löigu Taivanist ja hiinlastest yldse, et möista veidi ka tausta. Nii nagu mina seda kogesin.

Taivan
on yhtaegu suur ja väike: mandriga vöreldes muidugi tibatilluke, aga pealinn Taipei meeletult kokkupakitud 10 miljoni elanikuga (sama palju kui Moskva pöhiosa!) ikkagi töeline megapolis.
Kui arvata, et see linn kuidagi arhitektuurilt "hiinapärane", on vägagi suur eksitus. Pole tal hoonekujult mingit olulist vahet teiste tormiliselt kohunud arengumaade suulinnadega: olgu see siis Seul vöi Wroclav. Domineerivad körghooned, betoon ja klaas. Kuna Taipei asub mägede vahelises "kausis", siis on eripäraks on vaid fassaadide määrdumus, yle 20-aastaste hoonete puhul lausa räpasus. Alberti kinntusel on see saar maailma köige tihedamini asustatud piirkond. 1 miljoni elanikuga Taichung, kus ylikoolis öpetab Serge Dreier ja kuhu on ära kadunud Lauri Niilisk, kes Alberti kontaktitaotlustele Skype'is ei vastanud (Albert ytles: "läks budismi ja kaduski", michuanidega ta enam ei suhtle seal, olla leidnud hiinlannast tydruku) on palju rahulikum ja madalam, aga ka seal on hämmastavalt iga lame lapike ära kasutatud. Kas kujutate ette, et suurlinnas kasvatatakse näit riisi! Hiinlased kasvatavad. Taichungi sees on iga vaba hoonestuseks mittekölbulik lapike - näit körg-betoonteede all - veega yleujutatud, jagatud segmentideks ja agarad pilukad korjavad seal aastas 3-4 korda saaki. (Tallina venkude tai-chi treenri Grigori tösimeelne nali: miks hiina löunapoolsetes kung-fu stiilides on nii palju sygavaid paindeid? Grigori:"nad ju on harjunud pölvkondade kaupa riisipöllul sumbates päevas tuhendeid kummardusi tegema: tekib teine kehatyyp!").
Ylerahvastus tekitab kohe yhiskondliku kysimuse: kuidas nad oma yhiskonda ja linnu juhtida suudavad? Tänavakuritegevus nii mandril kui Taivanil puudub.
Kuis nii? Iga väiksemagi kuriteo eest ähvardab aga - Serge'i jutu järgi - 10 aastane karistus. Lisaks on KÖIKJAL (!!!) varjatud kaamerad, kuni majade fuajeede ja liftideni välja. /Eelmisel aastal oli Taipeis 1 mörv olnud: jänki tappis oma tydruksöbra. Ja leiti 1 päevaga kohe yles. Sest taastati ta teekond kaamerate salvestuste abil…Seepärast respekteeritakse politseid ja söjaväge väga. (Liikluspolitseineikke on linnas väljas palju, nad liiguvad nagu södurid.) Välismaalasi aga kummardatakse ja aidatakse igal sammul; niisuguseid kotivargusi nagu Pariisis vöi gängi-wärki nagu Amerikas lihtsalt ei ole.
Muuseas, ei ole ka mängivaid lapsi kuskil näha: ei rullareid, rulatajaid ega rattaga hullavaid. Kui lapsi näed, siis vaid kooli minemas vöi vanematega koos.
Igal pool on naeratus ja kummardus ette ja taha, täiesti tösimeelselt.
Hiina on elanud aastatuhandeid keskvöimu ja diktatuuri tingimustes, konfutsiaanne pere-esivanemate-ylemuste-hierarhia-keskvöimu kummardamine seob nende elu yhtseks vörguks. /Muuseas, mandri-Hiinas mingei poliitilisi nalju pole, Taivanis väikseid varjatud vihjeid ja muljeid on, aga mitte ka rohkem. Seda, Kes vöimu juures on, meeldib ei meeldi, kummardatakse/. Howard kysis me käest kord: "Kas teate, mis vahe on mandri-Hiina ja Taivani-Hiina inimeste mentaliteedis? Mölemas on inimestele raha väga tähtis. Mandri Hiinas kummardatakse eeskätt Vöimu, sest kellel on vöim, sellel on seal /korruptsiooni kaudu/ ka raha. Taivanis aga eeskätt Raha, sest kellel on raha, sellel on ka vöimu. Money talks."
Kysisime H-lt mitu korda: kas siin on ka maffia? Kus ? Kuidas? Vastus:"Muidugi on.Prostitutsioonis, önnemängudes, rahapesus. Nad saavad väga suure osa valituse ehitustellimustest endale. Köik teavad, et 70-80% parlamendiliikmetest on maffiasidemeid. Hiljuti suri yks maffiaboss, parlamendiliikmed, isegi president käisid talle lilli viimas. Kas sellest kirjutatakse? “Milleks? Nagunii köik teavad." Serge rääkis samal teemal loo:"Meie ylikool tellis ehitustöö yhelt firmalt.Ja ehituse järelevaataja ei teadnud ilmselt kellega tegemist ja esitas firmale tööde käigus mingi kahjunöude.Ja teate millega asi löppes? Gändsterid ähvardasi ta tytre röövida ja tyyp pidi pögenema USAsse..."
Ja teine Serge'i lugu:"Kui Euroopas räägitakse söprade-sugulaste kohtumisel lähiteemadel, köigest, siis hiinlased - eeskätt rahast. Käisin talvel Uue aasta vastuvötmisel yhe söbra juures ja nad rääkisid aina rahast...
Yldiselt on Hiinas ajalooline traditsioon, et kung-fu koolides vötavad öpetajad raha. Vahel väga suuri summasid. “
Isiklikku öpetajat kutsutakse shi'fu, öpetaja naist väga austatakse, teda kutsutakse shi'ma. Sageli vanas Hiinas oli kool öpetaja majas ja sellega et sind vastu vöetakse, astusid öpetaja pereringi; sealt ka tava, et öpilane pidi vahel köike tegema - ringis.
Serge ytleb, et “hiinlased on grupi-mentaliteediga. Tähtis on kuhugi kuuluda. Ja kui sind yhte gruppi vastu vöetakse, teevad nad sinu jaoks köik – ja sina pead ka tegema! Aga tavade ja normide vastu eksida ei tohi, need pead ära eksima. Kui eksid – jäetakse körvale. Ja see on köige suurem önnetus” /Kas teile ei meenuta Sitsiiiliat näiteks? / Yldiselt aga on see ka väga sympaatne. Sest näiteks Singlongi pargi oli meister Wangi öpilaste vahel justkui nähtamatu side, väga suur kokkuhoidvus, ja ega vöörad tylitama ei tulnud; kes midagi kysima tuli,oli väga viisakas.
X x x
Elada seal ilma keeleta oleks väga raske. Aga söbraks saanud inimeste tugi on suur. Kogedes seda, hakkad filmides nähtud kung-fu klannidest ka rohkem aru saama.

kinaver
Posts: 10
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:35 pm
Location: Estoania, Tallinn

Post by kinaver » Tue Apr 01, 2008 2:39 pm

Eelnevalt kirjutatud tekst jaguneb kaheks:
- "stance and structure" /kehahoid ja struktuur/
ning.
- Mind-work , Meele roll

x x x

Nyyd aga tahaks ma vahele panna löigu Taivanist ja hiinlastest yldse, et möista veidi ka tausta. Nii nagu mina seda kogesin.

Taivan
on yhtaegu suur ja väike: mandriga vöreldes muidugi tibatilluke, aga pealinn Taipei meeletult kokkupakitud 10 miljoni elanikuga (sama palju kui Moskva pöhiosa!) ikkagi töeline megapolis.
Kui arvata, et see linn kuidagi arhitektuurilt "hiinapärane", on vägagi suur eksitus. Pole tal hoonekujult mingit olulist vahet teiste tormiliselt kohunud arengumaade suulinnadega: olgu see siis Seul vöi Wroclav. Domineerivad körghooned, betoon ja klaas. Kuna Taipei asub mägede vahelises "kausis", siis on eripäraks on vaid fassaadide määrdumus, yle 20-aastaste hoonete puhul lausa räpasus. Alberti kinntusel on see saar maailma köige tihedamini asustatud piirkond. 1 miljoni elanikuga Taichung, kus ylikoolis öpetab Serge Dreier ja kuhu on ära kadunud Lauri Niilisk, kes Alberti kontaktitaotlustele Skype'is ei vastanud (Albert ytles: "läks budismi ja kaduski", michuanidega ta enam ei suhtle seal, olla leidnud hiinlannast tydruku) on palju rahulikum ja madalam, aga ka seal on hämmastavalt iga lame lapike ära kasutatud. Kas kujutate ette, et suurlinnas kasvatatakse näit riisi! Hiinlased kasvatavad. Taichungi sees on iga vaba hoonestuseks mittekölbulik lapike - näit körg-betoonteede all - veega yleujutatud, jagatud segmentideks ja agarad pilukad korjavad seal aastas 3-4 korda saaki. (Tallina venkude tai-chi treenri Grigori tösimeelne nali: miks hiina löunapoolsetes kung-fu stiilides on nii palju sygavaid paindeid? Grigori:"nad ju on harjunud pölvkondade kaupa riisipöllul sumbates päevas tuhendeid kummardusi tegema: tekib teine kehatyyp!").
Ylerahvastus tekitab kohe yhiskondliku kysimuse: kuidas nad oma yhiskonda ja linnu juhtida suudavad? Tänavakuritegevus nii mandril kui Taivanil puudub.
Kuis nii? Iga väiksemagi kuriteo eest ähvardab aga - Serge'i jutu järgi - 10 aastane karistus. Lisaks on KÖIKJAL (!!!) varjatud kaamerad, kuni majade fuajeede ja liftideni välja. /Eelmisel aastal oli Taipeis 1 mörv olnud: jänki tappis oma tydruksöbra. Ja leiti 1 päevaga kohe yles. Sest taastati ta teekond kaamerate salvestuste abil…Seepärast respekteeritakse politseid ja söjaväge väga. (Liikluspolitseineikke on linnas väljas palju, nad liiguvad nagu södurid.) Välismaalasi aga kummardatakse ja aidatakse igal sammul; niisuguseid kotivargusi nagu Pariisis vöi gängi-wärki nagu Amerikas lihtsalt ei ole.
Muuseas, ei ole ka mängivaid lapsi kuskil näha: ei rullareid, rulatajaid ega rattaga hullavaid. Kui lapsi näed, siis vaid kooli minemas vöi vanematega koos.
Igal pool on naeratus ja kummardus ette ja taha, täiesti tösimeelselt.
Hiina on elanud aastatuhandeid keskvöimu ja diktatuuri tingimustes, konfutsiaanne pere-esivanemate-ylemuste-hierarhia-keskvöimu kummardamine seob nende elu yhtseks vörguks. /Muuseas, mandri-Hiinas mingei poliitilisi nalju pole, Taivanis väikseid varjatud vihjeid ja muljeid on, aga mitte ka rohkem. Seda, Kes vöimu juures on, meeldib ei meeldi, kummardatakse/. Howard kysis me käest kord: "Kas teate, mis vahe on mandri-Hiina ja Taivani-Hiina inimeste mentaliteedis? Mölemas on inimestele raha väga tähtis. Mandri Hiinas kummardatakse eeskätt Vöimu, sest kellel on vöim, sellel on seal /korruptsiooni kaudu/ ka raha. Taivanis aga eeskätt Raha, sest kellel on raha, sellel on ka vöimu. Money talks."
Kysisime H-lt mitu korda: kas siin on ka maffia? Kus ? Kuidas? Vastus:"Muidugi on.Prostitutsioonis, önnemängudes, rahapesus. Nad saavad väga suure osa valituse ehitustellimustest endale. Köik teavad, et 70-80% parlamendiliikmetest on maffiasidemeid. Hiljuti suri yks maffiaboss, parlamendiliikmed, isegi president käisid talle lilli viimas. Kas sellest kirjutatakse? “Milleks? Nagunii köik teavad." Serge rääkis samal teemal loo:"Meie ylikool tellis ehitustöö yhelt firmalt.Ja ehituse järelevaataja ei teadnud ilmselt kellega tegemist ja esitas firmale tööde käigus mingi kahjunöude.Ja teate millega asi löppes? Gändsterid ähvardasi ta tytre röövida ja tyyp pidi pögenema USAsse..."
Ja teine Serge'i lugu:"Kui Euroopas räägitakse söprade-sugulaste kohtumisel lähiteemadel, köigest, siis hiinlased - eeskätt rahast. Käisin talvel Uue aasta vastuvötmisel yhe söbra juures ja nad rääkisid aina rahast...
Yldiselt on Hiinas ajalooline traditsioon, et kung-fu koolides vötavad öpetajad raha. Vahel väga suuri summasid. “
Isiklikku öpetajat kutsutakse shi'fu, öpetaja naist väga austatakse, teda kutsutakse shi'ma. Sageli vanas Hiinas oli kool öpetaja majas ja sellega et sind vastu vöetakse, astusid öpetaja pereringi; sealt ka tava, et öpilane pidi vahel köike tegema - ringis.
Serge ytleb, et “hiinlased on grupi-mentaliteediga. Tähtis on kuhugi kuuluda. Ja kui sind yhte gruppi vastu vöetakse, teevad nad sinu jaoks köik – ja sina pead ka tegema! Aga tavade ja normide vastu eksida ei tohi, need pead ära eksima. Kui eksid – jäetakse körvale. Ja see on köige suurem önnetus” /Kas teile ei meenuta Sitsiiiliat näiteks? / Yldiselt aga on see ka väga sympaatne. Sest näiteks Singlongi pargi oli meister Wangi öpilaste vahel justkui nähtamatu side, väga suur kokkuhoidvus, ja ega vöörad tylitama ei tulnud; kes midagi kysima tuli,oli väga viisakas.
X x x
Elada seal ilma keeleta oleks väga raske. Aga söbraks saanud inimeste tugi on suur. Kogedes seda, hakkad filmides nähtud kung-fu klannidest ka rohkem aru saama.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest